Keď už máte rozbehnutý svoj vlastný biznis, je veľmi vhodné zo svojej komfortnej zóny niekde v kancelárii a dostať sa so svojou firmou aj na sociálne siete, kde vás môžu všetci vidieť. Áno, je pravda, že to môže byť pre niekoho nepríjemné, no pravdupovediac, kto už dnes nie je na nejakej sociálnej sieti typu Facebook či Instagram? Častokrát je to jedna z najdôležitejších vecí ako sa pohnúť ďalej, ako zaujať širšie spektrum ľudí, byť viditeľní, ukázať sa a „byť IN“.
Dnes tu toho veľa písať nebudem. Chcem vám dnes predostrieť zopár krátkych tipov ako správne robiť marketing na sociálnych sieťach. Nie je to nič ťažké, no o to je to väčšia zábava.

Tipy

Pravidelný obsah

Pridávajte často a pravidelne. Neznamená to každú hodinu niečo zdieľať a stať sa otrokom sociálnych sietí. Znamená to nastaviť si jasné pravidlá kedy a čo chcem publikovať. Nemusím publikovať každý deň, stači 3-4 krát do týždňa. No akonáhle sa takto nastavím, je dôležité to dodržať. Ľudia majú radi, ak vidia, že obsah je vždy aktualizovaný a na stránke pribudne niečo nové. Preto sa snažte pridávať príspevky pravidelne.

Kvalitný obsah

Je to jednoduché – nebudem predsa zdieľať to, čo s mojím biznisom, s mojou témou absolútne nesúvisí. Nemôžete zdieľať niečo, čo ľudí vôbec nebude zaujímať, pretože viete, že vaša cieľová skupina je úplne iná.
Taktiež hľadajte informácie s relevantných a bonitných (hodnotných) stránok. Hľadajte informácie tam, kde viete, že nepíšu „fake news“. Ak samozrejme máte niečo vlastné, vychádzajúce z vašej osobnej skúsenosti, dajte to vonku. Ľudia majú radi príbehy a zaujímavé životné situácie. 🙂

Blog

Zriadiť si blog nie je podmienkou. Je to ale dobrý a hodnoverný nástroj ako si ešte viac priblížiť ľudí a získať si ich priazeň. Najlepšie je písať o tom, čo žijete, čo nové je vo vašom biznise, no dobré je písať aj na všeobecne známe témy z oblasti marketingu, služieb, ktoré ste si aj vy sami vyskúšali. Buďte ale autentickí, skrátka – buďte to vy!

 

Súťaže

 

Súťaže sú fajn. Čo je dôležité, súťaž sa často spája len so získaním väčšieho počtu lajkov na stránke, väčšieho počtu zdieľaní, sledovaní. Pri súťaži ide len o jedno – zviditeľniť sa. Nemyslím to negatívne – niekedy je dobré spraviť takúto vec či už na Facebooku alebo na Instagrame. Veď ľudia súťaže milujú! Začnú vás sledovať a k tomu jeden alebo viacerí môžu vyhrať hodnotný produkt alebo službu. Paráda!

Originalita

Odlíšte sa! Budťe originálni! Buďte sami sebou! Nájdite si vlastnú cestu, vlastný spôsob ako zaujať ľudí. Je dobré inšpirovať sa, ale nekopírujte celý obsah. Je množstvo kvalitných stránok, ktoré vám môžu byť inšpiráciou. Čo je podstatné, aby ste sa snažili čo najviac odlíšiť od konkurencie. Ľudia majú radi príbeh, majú radi stránky/osobnosti s vlastným obsahom. Jendoducho buďte iní!

 

Facebook vs Instagram

Na záver jedna malá vec. Facebook je dôležité mať. Je to komunikačný kanál, resp. sociálna sieť, ktorú človek využije ako prvú, ak si vás bude chcieť vyhľadať. Facebook je najrelevantnejšou a najdostupnejšou sociálnou sieťou. Jeho výhodou je, že dokážete jednoducho pridávať akýkoľvek obsah! – súťaže, textové príspevky, príspevky s obrázkom/videom, živé vysielanie a mnoho iného. Na Facebooku vás dokážu mať radi všetci a dokáete zujať kohokoľvek.

Instagram má s Facebookom mnoho spoločné, no má zopár odlišností, ktoré ľudia milujú. Instagram je prehľadnejší, jednoduchší, ľahko sa cez neho komunikuje. Čo Instagram od Facebooku odlišuje najviac je pridávanie príspevkov s nutnosťou pridania fotky alebo videa. Samotný text ako príspevok nedokážete pridať.
A v tom tkvie sila Instagramu. Ak viete, že váš obsah tvoria najmä kvalitne spracované fotky s pekným obsahom, ku ktorým viete pridať kvalitný, jasný a zaujímavý text, Instagram je pre vás ako stvorený! Pravdupovediac, kvalitná fotografia, kvalitný vizuál v dnešnej dobe predáva.

 

autor: Rastislav Višňovský

Marketing na sociálnych sieťach